logo
sv fi en

Investmentbolaget K4 Sweden AB, Karnell, har förvärvat majoriteten av aktierna i Re-board Technology AB. Bolaget tillverkar och marknadsför internationellt ett miljövänligt och unikt skivmaterial baserat på kartong. Bolaget har huvudkontor och fabrik i Norrköping.

”Re-board får en långsiktig ägare i Karnell och jag ser fram emot den fortsatta resan som VD och delägare” säger Gustaf Redin, VD och ägare.

”Re-board har byggt en global närvaro med en nischprodukt som kan ersätta fossilbaserade eller tunga material med ett svenskt 100% pappersbaserat alternativ”, säger Simon Lönnvik, investeringsansvarig på Karnell. ”Vi ser fram emot att arbeta med Gustaf och övriga medarbetare för att växa verksamheten och ytterligare stärka Re-boards marknadspositioner”.

Transaktionen slutförs under januari 2020.

För ytterligare information kontakta:

Gustaf Redin
Re-board